Cal la mecànica?

Alumnes a l’escalinata de l’escola

El passat dimecres 11 d’octubre els alumnes de 1r de Batxillerat Tecnològic i una alumna de 4t d’ESO de Tecnologia varem anar a l’Escola d’Enginyeria Industrial a la zona universitària de Barcelona. Allà vàrem fer una visita al taller de mecànica per veure l’assignatura des d’una òptica diferent.

La professora i enginyera Lluïsa Jordi ens va ensenyar uns models bàsics fets amb fusta que són la base de màquines i mecanismes més complexos: pisto-biela-manovella, paraigües, volant del cotxe, escala convertible en rampa, mecanisme de 4 barres, etc.

També hem vist màquines reals amb mecanismes més complexos com una màquina de cosir, un canvi de marxes de bicicleta i de cotxe, un sistema d’engranatges, un sistema de lleva i seguidor, una reproducció d’una màquina de vapor, etc.