Visita a Baetulo, la Badalona romana

La setmana passada els alumnes 1r de Batxillerat de llatí i grec de l’institut van poder gaudir d’una visita guiada a la Casa dels Dofins de Badalona, domus romana museïtzada amb molta gràcia per permetre els visitants fer-se una idea de com eren les cases on vivien els patricis rics romans.

Després vam fer una recorregut pel museu, on es pot veure molt clarament l’estructura bàsica d’unes termes romanes, el traçat dels carrers i especialment el decumanus, i tot el sistema de clavegueram, a més de molts espais i botigues que omplien la ciutat romana de Badalona.

Els alumnes, doncs, vam passar unes hores ben profitoses immersos en el món romà i van apreciar les restes d’aquesta petita, però molt ben conservada, ciutat romana.