Les dones a l’Edat Mitjana

A l’assignatura de socials de 2n d’ESO, l’alumnat ha treballat com era la situació de les dones a l’edat mitjana. Estudiar i recuperar la història de les dones és un deute, una necessitat per comprendre bé el nostre passat i molt útil i convenient per entendre els orígens de moltes de les desigualtats de gènere que encara arrosseguem.

Primer, van resumir quina era la situació de les dones a l’edat mitjana, esbrinant si va anar millorant o empitjorant, si patien la mateixa discriminació les dones d’un estament o d’un altre, quin paper hi va jugar l’Església, què era la cacera de bruixes, etc. Ja sabeu la resposta a aquestes preguntes? Aquí teniu un bon resum que les aclareix, aquestes i d’altres…

Tot seguit, l’alumnat va escollir una dona destacada de l’edat mitjana i van resumir-ne la biografia en un article en format periodístic. Aquí teniu una selecció d’alguns exemples interessants.

Isabel de Villena Bella d’Amichi Duoda Joana d’Arc Lubna de Córdoba
Hildegarda von Bingen Elisenda de Montcada Beatriu de Dia Christine de Pisan

Per últim, aprofitant la data del 8 de març, hem penjat al passadís totes les biografies perquè tothom del centre hi pugui donar un cop d’ull, pugui conèixer vides plenes de dificultats, de lluita i d’èxit en camps molt diferents, i pel que comentàvem al principi: Per recuperar la història de les dones, un deute i una necessitat.