“Rebobina. Canviem el fil de la història”

imatge-25n_rebobina_baner

Manifest

Dia internacional contra la violència envers les dones

Aquesta és la campanya de sensibilització que endega l’Institut Català de les Dones en el marc de la commemoració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

L’Institut Català de les Dones (ICD) divulga la campanya de Rebobina, canviem el fil de la història, una iniciativa de sensibilització que demana la complicitat de tota la ciutadania per afrontar i superar la violència masclista. L’acció de rebobinar està estretament lligada a la voluntat de tornar a escoltar o mirar i a la necessitat de cercar nous elements per entendre i interpretar allò que hem escoltat o que hem vist. Amb aquesta campanya rebobinem amb l’objectiu de cercar més elements que ens permetin comprendre i interpretar el com i el perquè és imprescindible si com a societat volem eradicar la violència masclista.

És per tant una campanya de compromís de les instàncies polítiques envers la ciutadania i envers els professionals i les professionals de tots el àmbits, perquè quan rebobinem tinguem sempre al nostre abast les eines i els recursos per poder afrontar la violència masclista i canviar el fil de la història. I és, per tant, també una campanya que reclama la complicitat de tota la ciutadania, perquè quan identifiquem una situació de Violència Masclista no podem mirar cap a un altre lloc, cal afrontar -la.

Font: Institut Català de les Dones