L’explicació d’un experiment

baner-setmana-ciencia-secretari-2016

foto-explicacio-experimentDimarts dia 15 de novembre, a les 11:45, els alumnes de 2n d’ESO van assistir a una classe que feien els alumnes de 4t B.

Els alumnes de 4t, ara professors, van començar explicant el procés de l’experiment i els passos que havien de fer, els diferents ingredients i materials que utilitzarien, la quantitat que havien de posar, etc.

Entre pas i pas, els professors explicaven alguna broma per amenitzar l’ambient mentre els fotògrafs feien la seva feina immortalitzant l’escena de tot el procés i els alumnes prenien nota a la seva llibreta.

Nosaltres vam assistir a l’experiment del grup del Marcel Setó; el seu treball consistia a crear un efecte òptic basat en la densitat de cada un dels ingredients.

Van començar afegint aigua amb colorant vermell per distingir l’aigua de l’alcohol, amb colorant blau; a continuació, abocaren l’oli al damunt i aquest va quedar sobre l’aigua gràcies a la seva densitat, tot seguit, afegiren sabó i, quan va acabar de baixar del tot, preguntaren als alumnes de 2n si sabien per què, després, per acabar, abocaren finalment mel i l’alcohol.

L’efecte òptic que queda a l‘acabar de posar-hi tots els ingredients, i d’esperar que la ciència faci la seva feina, és el d’un arc de Sant Martí.

Nura Pedrerol i Ivan Regné 4t ESO B