L’alimentació i el seu equilibri

baner-setmana-ciencia-secretari-2016

Al laboratori de ciències, dimecres 11 de novembre, els alumnes de 3r d’ ESO expliquen als alumnes de 1r la roda d’alimentació. Com a primera activitat els demanen que apuntin els àpats que acostumen a ingerir, més tard quan els alumnes han escrit l’activitat, els de 3r, que fan de professors, els han començat a explicar com ha de ser una dieta perquè sigui saludable i beneficiosa per a la nostra salut. Els petits, en acabar totes aquestes explicacions, poden observar on fallen en la dieta i poden aconseguir millorar-la, perquè puguin créixer mes saludables.

La roda d’alimentació està estructurada en tres parts. Aquestes tres parts es diferencien pel tipus d’aliment que les formen i el tipus de nutrients que aporten al nostre cos.

Els grups son els següents:

Els aliments més rics en hidrats de carboni, com ara el pa, la pasta i la brioxeria en general.
Els aliments rics en proteïnes que són necessàries sobretot pel creixement, però tot i així no se n’ ha d’abusar. Alguns exemples serien la carn, el peix i els làctics.
L’ últim grup que podem destacar és el de fruites i verdures, el més nombrós i saludable en els quals és recomanat ingerir un aliment d’aquesta categoria al dia. Aquests aliments aporten principalment fibra, vitamines i minerals.

Joan Antoni Cantó, , Pau Cabeza , Àlex Cortinas
4t ESO C