El servei comunitari de 4t d’ESO

El Servei Comunitari és una acció educativa orientada a desenvolupar la competència social i ciutadana. Aquesta acció educativa es desenvolupa en el marc curricular i mitjançant la metodologia d’aprenentatge i servei. Pretén desenvolupar la competència social i ciutadana dels alumnes i respon a la idea que l’educació és una eina de millora social, orientada a formar éssers complets, amb una dimensió tant intel·lectual com humana i moral.

El Servei Comunitari ha de formar part d’una o diverses matèries de tercer i/o quart i ha de tenir una dedicació horària aproximada de 20 hores, de les quals com a mínim 10 han de ser de servei actiu a la comunitat. Excepcionalment el servei actiu a la comunitat es pot dur a terme dins l’horari escolar.

El Servei Comunitari ha de servir per enfortir el treball de les competències transversals de l’àmbit personal i social.