Activitat-taller al Centre de Recerca Genòmica

img_20170302_104844

El dijous 2 de març els alumnes de Biologia i Química de 2n de Batxillerat van assistir al Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona, que es troba al Parc de Recerca Biomèdica de la ciutat.

L’activitat que varen fer va ser una visita- taller sobre la importància dels micro exons en la diferenciació neuronal.

L’experiment en un laboratori de biologia molecular va consistir en:
• Breu formació en qüestió de prevenció de riscos laborals, informació de la normativa de treball en un laboratori per poder dur a terme l’experiment.
• Descripció del protocol: explicació del protocol i dels equips utilitzats
• Reformulació del protocol per part de l’alumnat
• Experimentació: realització del protocol. Els joves es van repartir en grups de 2 ó 3 i varen realitzar els experiments que s’han detallat al protocol.
• Observació i anàlisi de resultats: Discussió dels resultats
• Discussió – Debat
• Visita dels laboratoris on es realitza recerca al CRG
• Debat general / professional: Discussió i debat de tot el grup assistent amb un/a investigador/a del CRG sobre la carrera científica, el món de la recerca i el dia a dia d’un investigador/a.

20170302_104804 20170302_110753 img_20170302_110115 img_20170302_114121
La resta de les fotos estan aquí