Un centre públic amb estudis d’ESO i tres modalitats de batxillerat
L’Institut Josep Mestres i Busquets és un centre públic en el qual l’alumnat pot estudiar l’educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat, aquest últim en tres modalitats: arts, ciències i tecnologia, i humanitats i ciències socials. Ofereix activitats extraescolars per als seus estudiants, servei d’orientació acadèmica i transport escolar gratuït per als estudiants de Sant Climent de Llobregat.
Missió
A l’Institut Josep Mestres i Busquets reconeixem la importància que té l’educació en els joves perquè els ajuda en el:
- Benestar individual i col·lectiu;
- Creixement personal;
- Desenvolupament de les capacitats;
- Conformació de la pròpia identitat personal;
- Configuració de llur comprensió de la realitat.
Alhora, també reconeixem la importància que té l’educació en la societat perquè és un mitjà de:
- Transmissió i renovació de la cultura i del conjunt de coneixements i valors que la sostenen;
- Foment de la convivència democràtica i del respecte a les diferències individuals;
- Promoció de la solidaritat i del respecte a la diversitat;
- Cohesió social;
- Garantia de l’exercici de la ciutadania democràtica, responsable, lliure i crítica.
En aquest doble sentit, individual i social, atenem el repte de considerar l’etapa secundària com una part integrant de l’educació bàsica, combinant qualitat i equitat en l’oferta educativa perquè no són objectius contraposats; donem resposta a les necessitats canviants i a les demandes que ens plantegen les persones i els grups socials i, per tant, concebem l’educació com un instrument de millora de la condició humana i de la vida col·lectiva.
Visió
L’Institut Josep Mestres i Busquets vol esdevenir un referent en la formació dels joves de l’entorn de Viladecans, tenint en compte el desenvolupament integral dels estudiants i que mitjançant el PEC proporcioni als professors un entorn participatiu i motivador.
Per tot això volem:
- Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació a l’aula com una eina quotidiana;
- Consolidar els diferents projectes d’innovació educativa que tenim endegats i promoure’n de nous;
- Implicar les famílies en el projecte de centre;
- Potenciar relacions i convenis amb institucions i empreses de l’entorn;
- Mantenir i millorar l’entorn de treball i les relacions interpersonals;
- Potenciar l’ús del català entre els membres de la comunitat educativa;
- Ser un centre d’excel·lència, referent en formació reglada i contínua per a assolir professionals eficients i actualitzats;
- Fomentar i facilitar la participació dels professors en activitats de formació permanent, prioritzant les activitats que reverteixin en benefici de tot el centre.
Valors
Les nostres actuacions es fonamenten en la transmissió i en la pràctica dels següents valors:
- Prevenció i resolució de conflictes a través de la mediació;
- Participació per aconseguir una ciutadania democràtica;
- Promoció de conductes saludables;
- Coeducació;
- Qualitat (esperit crític, autonomia i innovació);
- La cultura de l’esforç.
Pel que fa als equipaments i instal·lacions són els adequats per poder dur a terme la docència. La diversitat dels estudiants fa que el centre s’hagi de dotar de mesures organitzatives i curriculars que tinguin en compte aquesta diversitat.
L’Institut Josep Mestres i Busquets és un centre docent arrelat al seu entorn i context cultural amb un projecte educatiu propi centrat en l’estudiant i obert a la col·lectivitat que contempla diversos grups d’interès donant resposta a les seves necessitats i expectatives.
Objectius de centre
Alineats amb el projecte de direcció de centre enunciem els objectius, les estratègies i els indicadors associats de l’Institut Josep Mestres i Busquets.
1. Millorar els resultats educatius
-
- Millora de l’acció tutorial i seguiment de les famílies
- Foment d’un canvi metodològic a través de les TIC-TAC
- Aprofundir en l’ús de les competències bàsiques.
2. Millorar la cohesió social
-
-
- Cercar l’excel·lència i potenciar el talent dels nostres estudiants
- Millorar la imatge de centre
- Reduir l’absentisme escolar del centre
- Fomentar l’aprenentatge i formació de l’estudiant fora de l’horari escolar
-
3. Consolidar un sistema de Gestió única.
-
- Cercar l’excel·lència del sistema de gestió de qualitat
- Fomentar l’ús de la plataforma de gestió de centre
- Relacionar dades, indicadors i millora.
Organigrama
- Direcció
- Coordinacions de cicle
- Departaments (experimentals, matemàtiques, tecnologia, llengües, música, visual i plàstica, educació física, socials, orientació acadèmica,…)
- Tutories
- Consell escolar
- PAS