COMUNICAT A LES FAMíLIES

Benvolguts i benvolgudes,

Ens  posem  en contacte amb vosaltres, per a fer-vos algunes consideracions.

En aquests moments d’incertesa per a tots/totes, es posa de manifest que la tasca d’educar no consisteix només en aportar coneixement sinó també en acompanyar  al noi/a  en el seu procés de maduració i autonomia personal i donar-los eines per a fer aquest camí.

Hem de ser conscients que aquesta situació serà superada i que segurament deixarà petjada en tots/totes nosaltres, això és també aprenentatge. Mentre estem vivint-la hem de fer una tasca d’acompanyament. Per això us fem unes recomanacions.

Recomanacions generals:

  • Informeu-vos sobre com evoluciona la situació a través de canals oficials.
  • Eviteu la sobre informació ja que pot fer augmentar la vostra angoixa.
  • Manteniu ben informats els vostres fills/es, estigueu atents a les seves preocupacions i responeu les seves preguntes a mesura que les vagin formulant, amb un llenguatge senzill, entenedor i sense  alarmismes.
  • Accepteu que hi ha una part de la situació que no es pot controlar.
  • Intenteu fer exercici, activitats de relaxació i d’oci.
  • Intenteu veure la part positiva de la situació: és un temps per parar i reflexionar sobre les prioritats, per compartir tasques domèstiques, per fer volar la imaginació, treure la vostra part més empàtica i solidària…

El dia a dia a casa: 

  • És important establir  una rutina, mantenir en la mesura del possible les rutines habituals. Establir un horari i escriure’l en un paper pot ajudar a anticipar què passarà aquell dia.
  • Acordeu amb les persones que viuen a casa la logística domèstica.
  • Respecteu espais per cada membre de la família, no cal estar tota l’estona junts.
  • Busqueu activitats per compartir en família i amb els més joves.
  • Pacteu un període de treball si heu de treballar des de casa i establiu un espai i un horari el més estable possible.
  • No perdeu el contacte amb la xarxa social. Parleu amb aquells familiars i amics que no podeu veure físicament: podeu estar en contacte a través de videotrucades, missatges, trucades de veu…

Heu rebut per part dels professors i professores  tasques a realitzar durant aquest període. Fer l’acompanyament  en com organitzar el temps per a fer-les pot ser un bon exercici de col·laboració i complicitat que ajudi a l’apropament entre els vostres fills/es i vosaltres.

Us adjuntem, a més,  alguns enllaços que difonen continguts pedagògics  i poden contribuir a l’aprenentatge de tot l’alumnat.

Informació per adolescents:

https://www.ara.cat/societat/conte-del-coronavirus_0_2417158413.html

https://www.rac1.cat/programes/el-mon/20200226/473792325217/coronavirus-roger-ballesca-nens-adolescents.html

Recursos per estar entretinguts:

https://www.naciodigital.cat/noticia/198481/adolescents/estrena/confinats/serie/joves/expliquen/viuen/confinament

https://www.nuvol.com/agenda/activitats-culturals-que-pots-fer-malgrat-el-coronavirus-87463

Programes de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/videos/ (informatiu juvenil)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/ (espai de cuina)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/ (Avui Aprenem programa que es començarà a emetre a partir del divendres 20 de març)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/fish-and-chips/ (concurs d’anglès)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/ (programa de ciència)

 Altres enllaços d’interès sobre el coronavirus: 

https://www.ccma.cat/324/com-afrontar-psicologicament-el-confinament-a-casa-pel-coronavirus/noticia/2997029/

https://www.sjdhospitalbarcelona.org/es/coronavirus-sars-cov-2

https://faros.hsjdbcn.org/ca/articulo/com-podem-parlar-sobre-coronavirus-als-infants

Esperem retrobar-nos  el més aviat possible.

Coordinació Pedagògica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>