El ‘9 Cervelló’, un nou mitjà digital nascut a les aules de l’institut

Els alumnes de l’optativa de Newsroom, de 3r d’ESO, han creat un nou mitjà de comunicació digital, al que han anomenat ‘9 Cervelló’. Aquest nom es va imposar a d’altres opcions perquè feia referència a la idea de novetat i perquè la primera promoció que ha engegat el projecte és la de l’alumnat nascut el 2009.
Podeu consultar-ne les darreres notícies al següent enllaç. La capçalera i el concepte del mitjà va ser dissenyada de forma transversal pels estudiants de l’optativa ‘Creativitat’ del mateix nivell.
‘9 Cervelló’ és un dels recursos d’aquesta matèria a l’abast de tots els estudiants i les estudiants i en ell s’hi tracten temes del seu interès, relacionats amb el jovent, amb el municipi o amb la vida escolar.
Newsroom és una optativa creada el curs 2023-2024 que permet acostar-se a la professió periodística i a les modalitats de redacció, des de la premsa escrita fins al llenguatge radiofònic.

Carnestoltes a l’Institut

Durant la setmana del 5 al 8 de febrer tot l’alumnat  del nostre Institut ha dut a terme el projecte de Carnestoltes. Aquest curs han hagut d’escollir una disfressa sobre un vídeojoc o un joc tradicional, confeccionar-la i preparar una representació  de com funcionava el joc.

El divendres tot i les inclemències del temps vam poder veure’n el resultat. Bona Feina!!

Dia Escolar de la No Violència i la Pau 2024 (DENIP)

Aquest curs hem celebrat  novament  el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP) al nostre institut.

Conegut també com a Dia Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal i es commemora la mort de  Mahatma Gandhi. El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

La Comissió de Valors ens ha proposat reflexionar sobre la violència que hi ha en el dia a dia. Després de realitzar dinàmiques sobre com ens posicionen davant la violència, visualitzar vídeos, fer debats,… hem acabat fent propostes de com podem reduir la violència del dia a dia.

Taller adreçat a les famílies

L’Institut de Cervelló amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cervelló ha organitzat un taller adreçat a les famílies:

BULLYING I ADOLESCÈNCIA. TALLER DE PREVENCIÓ DE L’ASSETJAMENT ESCOLAR PER A FAMÍLIES.

Serà impartit per la Cooperativa Candela.

EL DIMARTS 16  DE GENER DEL 2024 A LES 17:30 HORES

A L’INSTITUT DE CERVELLÓ

CIRKHIVERN

Durant el mes de novembre l’alumnat de 4t d’ESO va ralitzar el  Projecte Festival d’Hivern.

Organitzats en grups de Direcció, Producció, Artístic i Comunicació van  aprendre coneixements bàsics del muntatge d’un espectacle ( organització, vocabulari, previsió materials, guió, escaleta, aspectes tècnics per tenir una visió del context acurada,…).

El resultat pràctic del Projecte el podrem veure a l’Ateneu el dimarts 19 de desembre a les 18:00 hores.

Hi participen molts altres actors de l’Institut.

Els diners que es recaptin serviran per sufragar la Graduació de Final d’Etapa.

Us hi esperem!!!