Canvia el món amb la UPC

Aquest curs, a causa de la COVID-19,  hem hagut d’adaptar l’APS perquè l’alumnat de 4t de l’ESO el pugui realitzar. Això ha estat possible  gràcies a l’AFA de l’Institut, Cervemakers i de la mà de la Universitat Politècnica de Catalunya, dins del marc del 50è aniversari  i del programa Canvia el món amb la UPC. Ens han proposat participar en 2 projectes:

1. Enquesta INSESS: Donar suport recollint enquestes per identificar les noves demandes socials fruit de la COVID19. Hi ha participat tot l’alumnat de 4t de l’ESO de l’Institut.
  2. Mapathon

El passat dijous 3 de desembre, amb motiu del Dia mundial de les persones amb discapacitat, el nostre alumnat de 4t va participar al projecte BetaMapathon, una acció per sensibilitzar i visualitzar problemàtiques d’accessibilitat per avançar cap a la inclusió.

Ha estat organitzada per la UPC en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i els ajuntaments de Barcelona, Cervelló, Lliçà d’Amunt, Montmeló, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.

L’objectiu de la Mapathon és:

• Recollir informació de punts on l’accessibilitatno és possible o és deficient per a persones amb alguna discapacitat.
  • Sensibilitzar sobre l’accessibilitatper avançar cap a la plena inclusió tant als participants com als habitants de Cervelló amb la difusió del projecte.
  • Generar un informeamb tota la informació recollida a partir del software GIS (Sistemes d’Informació Geogràfica) proporcionada per la UPC.
  • Fer arribar l’informe a l’Ajuntamentde Cervelló amb els punts crítics per tal que prenguin mesures per corregir-los.

Hi van participar  52 alumnes  i van detectar 132 punts crítics.

Tot un èxit!!!