Una introducció a la “química verda”

A l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani de 1r de batxillerat estem dedicant el trimestre a la problemàtica mediambiental, la responsabilitat social i l’economia circular. Durant aquests mesos l’alumnat pren consciència dels greus problemes que suposa l’economia lineal (extreure materials que en poc temps es convertiran en residus) i s’informa d’alternatives més sostenibles.

Com a part d’aquesta cerca de solucions, en Xavi Rius, químic i emprenedor de l’empresa Citysens, ens ha vingut a presentar el concepte de “Química Verda” a l’alumnat de 1r de Batxillerat. Sovint es demonitza el sector químic, tanmateix, en Xavi ens ha mostrat exemples d’empreses del territori que fan servir la química per oferir uns productes d’alt valor afegit que no s’obliden del component mediambiental i social.

En Xavi ens ha demostrat que com a consumidors/es tenim el poder de caminar cap a un model molt més respectuós: tot és decisió nostra, hem de plantejar-nos què posem a la balança quan hem de decidir a qui donar els nostres diners.