Camp d’aprenentatge de Flix

Tot l’alumnat de 1r d’ESO ha visitat el Camp d’aprenentatge de Flix situat a la Ribera d’Ebre en una zona d’aiguamolls vora del riu Ebre. Han pogut conèixer un espai natural singular i realitzar una sèrie d’activitats didàctiques. També han fet una excursió per la Reserva natural de Sebes acompanyats per uns educadors ambientals. La Reserva Natural de Sebes és un dels espais naturals més importants de les Terres de l’Ebre. Conjuntament amb el Meandre de Flix ocupa una superfície de més de 250 hectàrees de zones d’aigües lliures, aiguamolls, boscos de ribera, illes fluvials i galatxos. La gran diversitat d’hàbitats que acull la Reserva fa que sigui un punt important per a la conservació de la biodiversitat, tant de fauna com de flora i vegetació. Algunes de les espècies presents a la Reserva, estan catalogades com a escasses o molt rares a Catalunya. La singular situació d’aquest espai natural determina la presència de poblaments faunístics d’elevat interès. Un dels més visibles són els ocells. Des dels inicis de la Reserva, s’han observat més de 200 espècies diferents. La cigonya blanca, el blauet, l’agró roig, el bernat pescaire, el rascló, la polla d’aigua i varies espècies de martinets, són alguns dels ocells que nidifiquen a la Reserva. Entre els rapinyaires que hi nidifiquen, cal destacar el milà negre i, especialment, l’arpella un dels símbols identitaris de la Reserva. També és un punt d’aturada en pas migratori i d’hivernada per a nombroses espècies d’ànecs, ardèids, corbs marins, i passeriformes, entre altres. El bitó i la boscarla mostatxuda hi fan parada durant l’hibern. En conjunt, fan de la Reserva Natural de Sebes una destinació ornitològica d’obligada visita en diferents èpoques de l’any.