Sortides a la Biblioteca de La Pobla de Mafumet amb 1r ESO

Els dies 19, 24, 25 i 26 d’abril, tots els alumnes de 1r ESO han anat amb llurs tutores i una professora o professor de la Comissió de Biblioteca de l’INS El Morell a visitar la Biblioteca de la Pobla de Mafumet. En primer lloc, la bibliotecària els ha dit que una biblioteca era com un gran magatzem ple de llibres, revistes i diaris, on podien llegir, fer treballs o demanar llibres en préstec (fins a un màxim de cinc) per a poder-los llegir a casa tranquil·lament durant un mes, ja que els llibres estan a disposició de tothom, però amb un únic requisit: tenir el carnet d’usuari de la biblioteca, el qual és gratuït, personal, intransferible, no caduca i el pot sol·licitar tothom.

Aquesta biblioteca, tot i ser petita, disposa d’un gran nombre de llibres, però com que està incorporada a la xarxa de biblioteques públiques de Catalunya, té accés a tots el llibres que vulguin. Tot seguit, els ha explicat que els llibres estan distribuïts per seccions: la infantil, la de novel·la juvenil, la de novel·la d’adults, la d’obres temàtiques, la de còmics i la de diccionaris, atles i revistes. També, que cada llibre conté un teixell, que no és res més que una etiqueta de paper blanc que hom enganxa al llom de cada llibre, la qual conté la classificació del document i les tres lletres del cognom de l’autor/a. Feta aquesta explicació, han fet una gimcana en la qual han buscat entre els llibres adequats, les respostes a totes les preguntes formulades.

Finalment, han estat felicitats per la responsable de la biblioteca i cada grup ha rebut un diploma per la seva col·laboració, participació i esforç en la gimcana literària; i en el moment de marxar, cada alumne/a ha estat obsequiat amb un punt de llibre.