L’alumnat de 2n d’ESO visita l’aula de natura de la Fundació Mediterrània i l’empresa de reciclatge CATOR

La primera setmana de març, l’alumnat de 2n ESO, acompanyat pels seus tutors i tutores i el professorat de ciències, va anar a Alcover per visitar l’empresa CATOR, una empresa que es dedica al reciclatge de l’oli mineral. Després, els alumnes van realitzar un taller pràctic a l’aula de natura de la Fundació Mediterrània a Tarragona.

Durant la visita a CATOR els alumnes van rebre una explicació molt didàctica, i amb un llenguatge planer, sobre la procedència de l’oli que utilitza l’empresa i sobre les diferents etapes del procés de tractament que l’oli segueix abans de tornar a ser útil. Els alumnes van veure diferents mostres d’oli, abans i després de ser reciclat. Durant l’exposició es va recalcar molt la importància de reciclar aquest tipus de residus.

Després de l’explicació, i de gaudir d’un petit esmorzar, tot el grup va recórrer les instal·lacions de l’empresa, i fins i tot va poder veure el laboratori on s’analitzen les mostres d’oli.

Cap al migdia, es van desplaçar cap a l’escola de natura, al parc del riu Francolí, per fer un taller pràctic. En aquest espai van fabricar una depuradora d’aigua utilitzant una ampolla de plàstic buida, cotó fluix, sorra de platja, grava i pedres de diferents mides.