Gimcana forestal de l’alumnat de 1r d’ESO amb els agents rurals

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en una activitat realitzada pels cos d’Agents Rurals. Dos representants del cos es van encarregar de les dues sessions en què es dividia el taller. La primera part ha consistit en una exposició teòrica en la qual s’han explicat alguns aspectes de la prevenció i el control dels incendis. Durant la xerrada també s’ha parlat de la importància dels animals i de l’existència d’espècies protegides. Finalment, s’han descrit les principals tasques que porten a terme els forestals. Aquesta introducció permet ampliar els coneixements i conscienciar l’alumnat de la necessitat de respectar els boscos i la fauna autòctona. L’objectiu de l’activitat és que els alumnes assimilin quines actituds són més respectuoses amb el medi i d’aquesta manera desenvolupin una actitud preventiva vers la seva conservació, tot incidint en la prevenció d’incendis forestals, els quals generen un impacte ecològic molt important.

En la segona sessió, els diferents grups han dut a terme una activitat dinàmica exterior en forma de gimcana forestal que els ha permès de veure directament o reconèixer els rastres i costums d’alguns exemplars de la fauna de la zona.