Una acció de sensibilització en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

El passat 26 de novembre, en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, l’alumnat de 2n d’ESO va participar en la realització d’un taller que va impartir una educadora de l’associació Som gent de profit. L’activitat va permetre treballar una sèrie de qüestions: Què és el malbaratament alimentari? Com s’ha de fer la compra i organitzar els productes? Es poden reaprofitar els aliments? A partir de situacions quotidianes, es fa reflexionar l’alumnat sobre com es compra, com s’emmagatzemen els aliments o bé com podem aprofitar els aliments i no llençar-los tot preparant diferents àpats. L’objectiu del taller és difondre el concepte del malbaratament alimentari a les escoles, i fomentar i promoure les bones pràctiques, així com donar a conèixer algunes de les causes del malbaratament i les seves conseqüències.