Educació emocional a 1r i 2n d’ESO (POEFA)

Aquest curs, ja s’han iniciat de nou els tallers d’educació emocional a 1r i 2n d’ESO. Aquesta activitat s’inscriu en el projecte escolar de l’INS El Morell «Salut emocional i neurociència» i està finançat per fons europeus provinents del POEFA (Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat).

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO realitza dos tallers durant el curs. La Carme Vila, terapeuta Gestalt és qui realitza els tallers de 1r, i la Judit i la Mireia, formadores de la Fundació Job són qui realitzen els tallers a 2n d’ESO.

Els tallers es fan en grups de quinze nois i noies i l’objectiu és que l’alumnat disposi d’un espai i un moment per fer-se conscient de les seves emocions i poder expressar-les amb sinceritat i respecte, amb el convenciment que poder explicar el que senten contribueix al seu benestar.

El projecte escolar de l’INS El Morell «Salut emocional i neurociència» presenta actuacions per reduir i prevenir l’abandonament escolar prematur en les modalitats B i C, els objectius específics de les quals són el desenvolupar les competències comunicatives d’expressió oral i les competències personals i socials a través de tallers i conferències, com també el suport al professorat en la formació en noves metodologies d’aprenentatge fonamentades en la neurociència.

El programa està finançat pel Ministeri d’Educació i Formació professional i cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE).