L’alumne Gerard Burjalès rep el Premi Rodrigo Miralles

L’alumne del nostre institut, en Gerard Burjalès del Amo, ha estat premiat pel Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili amb el Premi Rodrigo Miralles pel seu Treball de Recerca, Pill-Bot-Creació d’un robot pastiller, tutoritzat pel professor Enric Bolaño. L’acte de lliurament del premi es va realitzar al Teatre Bartrina de Reus.

El Premi Rodrigo Miralles es convoca per reconèixer el millor Treball de Recerca de Batxillerat sobre una temàtica relacionada amb el Compromís Social i la Solidaritat. El Treball de Recerca del Gerard, Pill-Bot-Creació d’un robot pastiller, és un estudi sobre com facilitar la ingesta de medicaments a persones amb malalties cròniques dins de l’àmbit sanitari de l’atenció primària. El robot dissenyat permetria reduir la despesa farmacèutica, tant pública com privada, tot evitant el malbaratament, i fomentant la solidaritat i la inclusió social de persones amb discapacitat. També dona solució al problema de subministrar les pastilles a qualsevol usuari/a, però amb especial atenció a persones amb discapacitat física (persones amb problemes de visió parcial, ceguesa, problemes auditius, sordesa, problemes de mobilitat…) i malalties mentals (Alzheimer, pèrdua de memòria, entre d’altres). L’aparell disposa d’un dispositiu electrònic robotitzat que subministra les pastilles pertinents en el moment i horari adequat, i avisa a l’usuari o usuària, als seus familiars i als serveis mèdics mitjançant una aplicació mòbil quan es detecta algun problema de subministrament o que els medicaments no s’han pres, pel motiu que sigui.

Enhorabona, Gerard, per aquest merescut premi!