L’alumnat de 1r de Batxillerat aprèn tècniques d’oratòria

El passat dia 4 d’abril es va desenvolupar la segona sessió del taller d’oratòria impartit per la formadora Xènia Castelltort i adreçat a l’alumnat de 1r de Batxillerat. Al llarg de dues sessions de dues hores, els alumnes han après d’una manera eficaç a transmetre un discurs amb seguretat, tot dominant algunes de les tècniques que fan possible la projecció de la veu, el llenguatge no verbal, i el control i la gestió dels nervis.

També han pogut conèixer d’una manera pràctica i molt dinàmica els diferents recursos per poder transmetre una idea amb claredat, seguretat i eficàcia. En primer lloc, han fet una anàlisi dels seus punts forts i febles per tal de potenciar al màxim els primers, i detectar i millorar els segons. Després han aprofundit en els diferents aspectes implicats en la comunicació oral com la vocalització, la mirada, la velocitat i les pauses, el to de veu, el control del temps i l’espai de l’exposició i el coneixement de l’audiència.

Amb aquesta activitat es vol millorar l’expressió oral de l’alumnat amb l’objectiu que puguin elaborar un discurs eficaç i convincent que no només els servirà per la presentació oral del treball de recerca, sinó per la seva vida i el seu futur laboral.