Joc de reciclatge a Youtube

On llençaries una caixa de maduixes de les de fusta? Al contenidor marró o al groc? L’alumnat de 1r de Batxillerat de l’Institut El Morell ajuda a resoldre dubtes avançats de reciclatge a través d’un joc dins la plataforma Youtube. La caixa de fusta de les maduixes es llença al contenidor groc. L’alumnat no ho creia, tampoc la professora, però és ben cert. Aquest i molts altres dubtes es resolen jugant al joc que ha creat l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’Institut El Morell.

Aquest tercer trimestre, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani, l’alumnat ha treballat la problemàtica global i les seves solucions, en concret l’economia circular. El reciclatge és l’última oportunitat per allargar la vida d’un recurs material, i en aquest context s’emmarca el projecte d’ajudar a millorar el procés de recollida selectiva. Cada subgrup d’entre 3 i 5 alumnes s’ha encarregat d’un nivell del joc. Es tracta de diversos vídeos interactius que repten l’usuari a respondre preguntes sobre reciclatge avançat, dubtes reals i habituals. L’usuari clica la resposta que creu correcta i, tant si encerta com si falla, el joc dóna el feedback necessari per aprendre, a més de passar-s’ho bé.

Podreu trobar d’inici del joc a Youtube amb el nom de “Juego de reciclaje avanzado – Vídeos interactivos”. L’enllaç és aquí.