Els alumnes de Literatura catalana de 2n de batxillerat guanyen la Gimcana “Maria Aurèlia Capmany” del CRAI de la URV

Tal com podeu veure en la foto, el passat dia 20 de febrer, l’equip format pels alumnes d’aquesta matèria tant del nostre institut, com del de Cambrils, van quedar els guanyadors absoluts d’una gimcana que girava al voltat de Mª Aurèlia Capmany, escriptora de la qual estem celebrant el seu centenari.
Com l’any passat, els nostres alumnes, acompanyats de la seva professora, la Montse Cendra, han participat en la 2ª Jornada de Potenciació de la Literatura Catalana, celebrada al Campus Catalunya de Tarragona. Una cita que va néixer amb la voluntat d’ajudar tant l’alumnat com el professorat d’aquesta assignatura ja que està totalment enfocada a la preparació de les PAU.
Així, va constar d’una primera part més teòrica, de dues conferències fetes per professorat universitari, cadascuna d’elles centrada en una de les 6 obres literàries que es treballen a classe: El cor quiet de Josep Carner i Feliçment jo soc una dona de Mª Aurèlia Capmany, una escriptora pionera del feminisme a Catalunya.
Tot seguit va venir una roda de tres tallers, un sobre la Poesia i el Hip-Hop, un altre sobre Filologia Catalana i el darrer que era la Gimcana de la foto. Com no podia ser d’altra manera, el premi va consistir en una selecció de llibres que l’alumnat de 2n de batxillerat va repartir-se amb molt d’interès.
Per acabar, un concert sobre diferents poetes catalans.