De visita al MNAC: una ruta per l’art contemporani

El passat divendres 21 de febrer, un grup d’alumnes de 2n de Batxillerat que cursen les matèries d’Història de l’art i Dibuix tècnic va fer una sortida a Barcelona per participar en una ruta artística organitzada pel professorat del Departament de Visual i Plàstica de l’institut.

En primer lloc, van visitar al MNAC on una guia els va explicar les quatre obres que acull el museu i que formen part de la selecció d’obres que són objecte d’avaluació en les proves de la selectivitat: Els Primers Freds (1982) de Miquel Blay, La Vicaria (1870) de Marià Fortuny, Gran ballarina (1929) de Pau Gargallo i Nit de Lluna (1935) de Leandre Cristòfol. També van poder contemplar altres obres importants mentre recorrien les seves diferents sales del museu.

A continuació, van anar al Pavelló alemany (1929) de Mies van der Rohe (reconstruït en el seu emplaçament original, el nou edifici es va inaugurar el 1986). Un guia va explicar el context històric i característiques de l´obra i amb una maqueta i tablets (amb esbossos i plànols de l´edifici) els alumnes van reconstruir l´edifici i van entendre el perquè de l’estructura i concepció dels seus espais i textures.

Després van anar a dinar a les Arenes des d´on podien contemplar també l’obra Dona i ocell (1983) de Joan Miró situada al parc de l’Escorxador i que també forma part de les obres analitzades per les PAU.