Músiques modernes creades pels alumnes de 2n ESO

L’alumnat de 2n d’ESO participa en el procediment de creació de cançons en el temari de les músiques modernes de la matèria de música.

El departament artístic de l’Institut Pic del Vent va posar en marxa un projecte iniciat al principi de la tercera avaluació, que consisteix en la creació de cançons de gèneres actuals, com el trap, rap, pop, rock, rumba, etc.

L’objectiu d’aquest projecte musical és l’aprenentatge dels gèneres musicals actuals així com l’explotació de l’alumnat en la creació i participació de dissenys de cançons, adquirint un grau de coneixement elevat en aquest àmbit.

Cançons basades en amor i odi, en llibres de gènere poètic, en tuits de persones denunciant una situació, etc. veuran la seva llum en el CD que crearem. Mentrestant, podrem gaudir d’elles amb format digital.

Voleu saber alguns dels significats més profunds d’aquestes cançons? Mireu de que tracten i dels vídeos originals que han fet per a cada cançó.

#Cuéntalo

Gènere: rap

En una societat on les violències masclistes estan a l’ordre del dia, el grup de la Fatu, Gina, Tida i Valeria han volgut denunciar les situacions que pateixen moltes dones en la vida quotidiana.

#Cuéntalo és un hashtag de tuiter inventat per una periodista espanyola, Cristina Fallarás, l’objectiu del qual va ser denunciar amb casos personals, i contat mitjançant un tuit amb 140 caracters, aquest tipus de violència. És per això que aquest grup de quatre noies ha seleccionat alguns dels tuits i els ha contat en forma de rap.

Vive

Gènere: pop

Senzill però contundent. És la idea principal que ens vol deixar aquesta cançó escrita i dissenyada per Nora Riera, Febe de la Cruz, Jan Latre i Michael Cifuentes, interpretada per la Berta Miron, en el seu títol.

Vive és l’essència de la nostra vida, del respecte a tothom i a tots els col·lectius per minoriotzats que siguin. Tots tenim dret a viure la vida, i a viure-la en pau. Simplement, viu!

Feeling alone

Gènere: pop

La cançó Feeling Alone, és una cançó d’amor i odi, ja que molt fàcilment es pot passar d’estar enamorat a sentir despreci per l’altra persona. Representa una història d’una noia que estava enamorada i per fets que han passat, i que la cançó no explica,  ha canviat la manera de veure el noi.

Júlia Grau, Júlia Forné i Alba Diaz ens transporten al món de l’amor i l’odi.

El calorcito del verano

Gènere: reggaeton

Tothom espera amb ànsia l’estiu, aquella època de l’any on pots trobar noves amistats, disfrutar de la calor, de la platja, de la muntanya, de la desconnexió amb tot allò que et persegueix durant un curs escolar. Però com tot en la vida, té un principi i té un final.

Lucia, Alejandra i Marcos ens expressen la seva visió de l’estiu i el seu retorn a l’escola, ajudats per la veu de la Berta Miron.

Amor i fàstic

Gènere: trap

Amor y asco és el títol que rep el llibre de poesia que escriu @starbebi, una autora amb un llenguatge directe, amb pensament crític i marcat pel sarcasme.

Anna i Iris han seleccionat alguna d’aquestes paraules per confeccionar la seva cançó de trap.

La teva veu

Gènere: pop acústic

Com es mesura l’èxit en la vida? Quina visió té la resta de persones sobre mi mateix? I jo, com em veig? No apaguis la teva veu per diferents opinions que tinguis a la resta!

Aquest missatge és el que ens vol deixar el Quim, la Nerea, el Nico i Nadia. T’atreveixes a escoltar-la i escoltar les inseguretats de la vida?

La vida es simple

Gènere: rap

Carpe diem. És la metàfora perfecta que defineix aquesta cançó. Com vivim la nostra vida? El més senzill possible. Yasser, Yarech, Gerard i Joel ens ho expliquen en aquesta cançó.