Optatives

Informació relacionada amb les optatives que oferta el centre durant el curs 2020/2021

• 1r d’ESO:

1.- Hort i Nutrició.

Els alumnes realitzaran un hort al centre i aprendran a conrear la terra, a emprar tècniques de regadiu, d’adobs,… tot enfocat per l’autoconsum.

I la part de nutrició consisteix en aproximar i fer partícips als alumnes d’unes ciències (Alimentació i Nutrició) que condicionen el nostre estil de vida, els hàbits que hem adquirit i la nostra salut. Mitjançant tallers, exposicions, activitats individuals i de grup, els alumnes aprendran els nutrients que componen els aliments, i assoliran nocions bàsiques d’alimentació (elecció i preparació dels aliments).

2.- Informàtica:

En el món en que vivim és molt necessari poder utilitzar de manera correcta tota la tecnologia que ens envolta. Això és el que intentarem per tal de què els nostres alumnes estiguin tecnològicament formats.

• 2n d’ESO:

1.- Programació 3D:

Els alumnes s’iniciaran en el camp de la programació i el dibuix en 3D. Aprendran a programar utilitzant el Scratch 2.0, i continuaran dissenyant figures en 3D amb el programari SketchUp.

2.- Emprenedoria:

Els temps estan canviant molt ràpidament i se’ns planteja el repte de preparar-nos, a més a més, per a ser autosuficients. Això vol dir, que siguem capaços d’adaptar-nos a situacions molt diferents, que sapiguem treballar en equip i ser creatius, innovadors i amb iniciativa pròpia.  La iniciativa emprenedora recull algunes d’aquestes qualitats i habilitats,  en aquesta optativa les coneixerem i practicarem. Aprendrem que l’emprenedoria no és únicament el conjunt de qualitats i habilitats necessàries per crear una empresa, sinó una actitud general que pot ser útil tant en les activitats professionals com en les de la vida quotidiana.

3.- Alemany:

En el nostre Institut hem apostat per l’alemany com a segona llengua estrangera d’estudi dels nostres alumnes. L’alemany és una llengua que avui en dia té molta força i molts estudiants d’universitat s’interessen per ella durant la carrera per tenir una porta més de sortida al món laboral, així que com que nosaltres volem la millor preparació per als nostres alumnes, hem dissenyat una optativa d’una l’altra llengua per tal que així ho estiguin.

• 3r d’ESO:

1.- Tècniques de laboratori i petites investigacions:

En aquesta optativa ens submergirem en el món més pràctic de la ciència i viatjarem al món de la microbiologia a través de l’ús continuat dels microscopis del laboratori, a més d’altres experiments.

La curiositat també pot obrir portes i nous experiments. Al igual que la ciència, és una optativa viva i canviant!

2.- Cultura Clàssica:

Cal saber d’on venim per saber on anem o a on volem anar. Per això estudiarem la societat grecoromana, com vivien els romans i els grecs, quina era la seva cultura, els seus déus, els seus rituals, la seva indumentària, l’educació, les seves ciutats… és a dir en línies generals, com era la seva societat.

3.- Alemany:

Continuació de l’optativa començada a 2n ESO.