Narcisa de cine: càmeres, curts i un festival

El projecte transversal del segon trimestre sempre és de caràcter artístic. Si en el primer vam fer un musical i en el segon vam practicar l’artivisme a través de l’art urbà, enguany ens hem endinsat en el món del llenguatge cinematogràfic. Del 22 al 30 de març, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO ha treballat de valent per organitzar un festival d’audiovisuals. En aquest vídeo podeu veure un recull de fotos del projecte:

“Narcisa de cine” va arrencar amb una mostra de curtmetratges seleccionats per Jaume Clapés. Al mateix temps, els cineastes Guillem Barceló, de Forest Film Studio, i Pol Diggler ens van fer un taller per parlar-nos de la història del cinema, els passos de producció d’una pel·lícula i com es fan els efectes especials. A més, amb el seu material de cinema vam fer tots els papers de l’auca d’un rodatge. A partir del segon dia el projecte s’estructurava en tres eixos: càpsules d’aprenentatge, tallers o xerrades, i preparació del producte final. Les càpsules eren exercicis eminentment pràctics.

Cada dia l’alumnat, organitzat en grups de cinc o sis persones, havia de preparar, gravar i muntar un petit curtmetratge: vam treballar el guió, l’storyboard, el documental, tècniques d’animació, el videoclip, el doblatge, la subtitulació i els efectes sonors. D’altra banda, a diari rebíem la visita d’experts del món del cinema o de la televisió. Per les aules del Narcisa han passat, a banda de Diggler i Barceló, el comunicador i actor Jaume Clapés, el documentalista Fèlix Colomer, la make up artist Anna González Schneider, l’actor Miguel Gómez, l’actriu Mariona Ribas i el doblador Marc Canyadell. Finalment, cada grup desenvolupava el seu curtmetratge final amb l’acompanyament d’un tutor o tutora.

Jurat del Festival d'Audiovisuals del Narcisa
Jurat del Festival d’Audiovisuals del Narcisa

El projecte es tancava el dijous 30 amb la celebració del FA! Festival d’Audiovisuals del Narcisa al Centre Cívic Sant Oleguer. L’acte estava obert a les famílies i al barri i va comptar amb un jurat d’experts format per Jaume Clapés, Xènia Besora (directora d’art), una representant de l’equip directiu, la presidenta de l’AFA i la presidenta de l’Associació de Veïns de l’Eixample. Es va projectar una selecció de les càpsules i dels curtmetratges finals. Per acabar, es van repartir els premis de diverses categories; els que van tenir més pes van ser el del jurat i el del públic. Aquest últim es decidia a través d’una votació en línia. Els obsequis: una subscripció a FILMIN i entrades al cinema, respectivament. L’acte va ser un èxit i va certificar que el projecte havia funcionat, que havia tingut molt bona rebuda i que s’havia treballat amb molta intensitat.

Gràcies a tothom per la implicació i la feina!

Professorat del projecte Narcisa de cine
Professorat i col·laboradors del projecte “Narcisa de cine”