Viatge a Madrid

Lágrimas negras és un treball artístic i de gènere dissenyat per l’artista Alejandra Corral; on més de 2000 dones d’arreu del món que van patir violència de gènere van participar per construir un tapís comunitari. Cada dona va aportar un petit quadrat que representa una llàgrima; d’aquí el nom “Lágrimas negras”. Els estudiants de 3r ESO van replicar l’obra a classe, amb motiu de l’estudi dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) que estem treballant a l’aula d’Educació Visual i Plàstica i van acabar exposant el treball amb l’artista a Madrid.

El motiu d’estudi de l’obra va ser específicament el Gènere i els drets fonamentals a través de l’art. L’obra els va fer reflexionar i van decidir replicar-la a l’aula. Vam comunicar l’experiència a través de Twitter i a l’artista li va agradar tant que ens va convidar a exposar el treball conjuntament amb “Lágrimas negras”.

Guillem Anguera, David Muntané i Sergi Ramos, de tercer d’ESO, ens expliquen què van fer durant el viatge a Madrid.

Vam arribar a les 7:15 a la porta de la Fabra i Coats, on ens esperaba l’autocar que ens portaria cap a Madrid. El trajecte va durar unes 9h, les quals no es van fer pesadas, ja que vam estar parlant i jugant.

L’arribada a Madrid va ser sobre les 5 de la tarda, i en baixar de l’autocar vam anar directament a l’hotel per deixar les maletes i allotjar-nos.

Una hora desprès d’arribar, ens van avisar per baixar i donar una volta per la ciutat. Vam anar a la Plaza del Sol i a la Gran Via. Al finalitzar el trajecte, va arribar l’hora de sopar i ens vam dirigir a un restaurant de la cadena de l’hotel, ja que a l’hotel no hi havia espai. A l’acabar de sopar, vam tornar a l’hotel i ens en vam anar a les habitacions a dormir.

Al dia següent, ens vam aixecar, vam baixar a esmorzar i vam donar una volta per Madrid, però a llocs diferents dels que vam visitar la tarda anterior. Desprès, vam dinar, i ens van deixar una hora de temps lliure. Però la condició era que havíem d’estar puntuals al museu Reina Sofia. Vam visitar el museu, el que més em va agradar va ser el Guernica. Al finalitzar l’estada al museu, vam anar a visitar el  Museo Nacional de Artes Decorativas, on es feia l’Exposició de Lágrimas Negras, a la qual participàvem. Vam escoltar una xerrada de l’artista i comissària de l’exposició Alejandra Corral sobre el motiu de l’exposició i, posteriorment, vam visitar el museu i vam poder veure exposada la nostra obra. A l’acabar vam anar a sopar al mateix lloc que el dia anterior i desprès vam tornar a l’hotel per dormir.

L’últim dia vam baixar a esmorzar i vam anar a visitar El Retiro, un parc molt conegut de Madrid. Després vam anar a dinar i vam tornar a l’hotel per agafar les maletes i dirigir-nos cap a l’autocar, que ens portaria una altre vegada a Barcelona.