Solidarity Park

El dimarts 13 de desembre l’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa Art i Espai Públic de l’institut Martí Pous va anar a la Nau Bostik de la Sagrera a fer una visita guiada sobre art urbà a càrrec de B-Murals i a pintar els seus dissenys per al projecte Pintant ulls de bou per al Solidarity Park.

Es tracta d’un projecte educatiu sobre art i memòria històrica vinculat al Solidarity Park, un monument de pedra creat per l’artista Rob MacDonald, que es va instal·lar el passat mes de maig a la platja de Malgrat de Mar.

L’obra, dedicada a la solidaritat antifeixista en el context de la Guerra Civil, ret homenatge als brigadistes internacionals que van morir a la costa d’aquest poble del Maresme l’any 1937, quan l’embarcació que els traslladava fins a Barcelona va ser enfonsada per un torpede. Ara bé, el monument, que té forma de vaixell, encara no està acabat: cada any, les seves finestres s’aniran decorant amb nous relleus tallats sobre pedra, fets a partir de dissenys creats per alumnat de secundària dels instituts participants (un dels dissenys seleccionats de l’any passat va ser el de l’exalumne de 4t Leo Sancho Cano, que ja està a punt per ser incorporat a l’escultura).