L’alumnat de Fàbrica de Creació de 4t d’ESO i el de l’optativa de Psicologia de 1r Batxillerat participen en el projecte “Copistes”

Durant el mes de novembre, l’alumnat de Fàbrica de Creació de 4t d’ESO i el de l’optativa de Psicologia de 1r Batxillerat vam participar del projecte Copistes.

Com a punt d’inici, vam visitar l’exposició La Transformació Sensible, comissariada per Oriol Fontdevila. A partir de l’obra Copiar a Manuela, en què Patricia Esquivias ens presenta el llegat de la pintora Manuela Ballester mitjançant còpies dels seus dibuixos realitzades per un grup d’infants, ens vam preguntar sobre el lloc de la còpia, tant en l’àmbit de la creació artística com en l’àmbit de la psicologia i de l’aprenentatge. A la vegada, l’exili a Mèxic i els nombrosos desplaçaments de Manuela al llarg de la seva vida ens van portar a parlar sobre els nostres propis desplaçaments i migracions, i a investigar sobre la memòria del barri de Sant Andreu, igualment marcada pels desplaçaments.

A continuació, l’alumnat de Fàbrica de Creació vam fer un taller amb l’artista Ezequiel Soriano, que ens va explicar la seva manera de treballar mitjançant l’apropiació d’arxius i materials trobats a internet, i ens va convidar a generar imatges amb intel·ligència artificial, a crear publicacions amb material extret de la Wikipedia i a confeccionar poemes a partir de resultats de cerca trobats a Google.

El passat 3 de desembre vam penjar un mural explicatiu del procés al pati de l’institut, vam fer una presentació del projecte, i vam rebre les còpies del llibre editat per l’Ezequiel, amb el material produït durant el taller. Si el voleu consultar, el trobareu a la biblioteca del Martí Pous.

Copistes és d’un dels laboratoris de recerca-acció de Cossos en conflicte. Feminismes i tecnologies de la imatge, projecte guanyador de les Beques “Premis Barcelona 2020” de l’Ajuntament de Barcelona, a càrrec de LaLaberinta amb Elena Blesa i El Safareig. Compta amb la col·laboració de La Trama, el programa de cultura, educació i territori de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, a cura de Transductores.