Informacions sobre les colònies de tercer d’ESO

Recordem que les colònies seran els dies 19, 20 i 21 de febrer i que anem a la casa de colònies La Closa de Castellar de n’Hug (Berguedà).

El dimecres 19 de febrer tenim previst sortir en autocar a les 8.15 del matí des de la porta principal del Recinte de la Fabra i Coats. L’hora prevista d’arribada el dia 21 és a les 17.30, tot i que pot variar en funció de l’estat del trànsit. Us anirem informant dels possibles canvis.

Les activitats previstes les trobareu més avall. La casa de colònies està en un entorn de muntanya i a força altura, per la qual cosa és molt possible que faci força fred. A més, farem activitats a la neu i, per tant, la llista de material a portar s’amplia. Cal portar de casa:

• El dinar del primer dia
  • Muda per tots els dies i pijama
  • Botes de trekking de canya alta (no descansos!)
  • Calçat de recanvi
  • Samarretes tèrmiques
  • Folre polar
  • Anorak impermeable o similar
  • Pantalons impermeables
  • Malles
  • Mitjons llargs
  • Ulleres de sol
  • Guants
  • Buff i gorro
  • Crema protectora i protector labial
  • Motxilla petita per fer una excursió
  • Cantimplora
  • Lot
  • Calçat de goma per la dutxa
  • Tovallola de dutxa
  • Estris d’higiene personal
  • Llençol de sota i funda de coixí
  • Sac de dormir o llençol de sobre

El primer dia, cal que els alumnes vagin preparats amb la roba de caminar i amb roba d’abric adequades, ja que pujarem directament de Barcelona fins més amunt de Castellar de n’Hug per fer una excursió fins la casa. Les motxilles les haurem descarregat prèviament.

Donat que l’objectiu principal de les colònies és relacionar-nos en un entorn natural i fer cohesió de grup entre tots els que hi anem (alumnat i professorat), queda prohibit portar el telèfon mòbil durant les colònies. En cas que algú necessiti trucar o comunicar-se amb les famílies, el professorat li facilitarà que truqui amb el telèfon de la casa. Tampoc es pot portar menjar tret del dinar del primer dia.

Tot l’alumnat que necessiti algun medicament durant les colònies, els haurà de portar en una bossa amb tota la informació necessària i l’haurà de lliurar al seu tutor o tutora (i en el cas que no hi sigui, a algun del professors que vindran a les colònies) els dies abans de les colònies o, si s’està utilitzant o necessita fred, el mateix dia abans de pujar a l’autocar.

Ja hem lliurat als vostres fills i filles l’autorització d’aministració de medicaments i informacions referents a les intoleràncies o al·lèrgies, que haurien d’haver retornat signat el dia següent. Si encara no ho heu signat i retornat, us demanem que ho feu com més aviat millor. Us adjuntem el document en aquest correu per si no us l’han fet arribar. També us informem que el dia 13 de febrer tot l’alumnat haurà de portar la Targeta Sanitària a l’institut per tal de lliurar-la al seu tutor o tutora. És un document imprescindible per poder venir de colònies.

Esperem que aquestes colònies siguin una bona experiència per als vostres fills i filles. Per part nostra, no dubteu que estaran acompanyats en les seves necessitats.