Espigoladors per un dia

Divendres passat, l’alumnat de 1r i 3r d’ESO va col·laborar amb la Fundació Espigoladors, una organització que té com a objectiu reduir els efectes del malbaratament alimentari.

Antigament, els espigoladors eren els que recollien les tiges de blat sobrants després de la collita, per tal d’aprofitar-les i fer-ne aliments en temps de fam. De la mateixa manera, l’alumnat del Martí Pous va recollir les taronges amargues dels arbres de carrers dels voltants de l’institut, perquè s’aprofitin per fer-ne melmelada.

Prèviament a l’activitat, l’alumnat de 3r d’ESO van investigar sobre el malbaratament alimentari i van explicar als grups de 1r que a Catalunya es llença un terç dels aliments que es produeixen. Per això és fonamental prendre’n consciència i fer un consum responsable dels aliments que tenim.