Escape Room

La setmana passada va acabar el projecte d’Escape Room de l’última tanda d’alumnes que l’han realitzat. En total, han estat tres projectes que ens han posat davant d’un repte important: crear un sol joc entre tots. La consigna era simple, fer un joc de pistes en anglès per als companys de 1r d’ESO sobre algun personatge real o fictici de la cultura anglosaxona.

Ja des del primer grup vam adonar-nos que no seria fàcil, són molts els detalls que s’han de tenir en compte i tots els equips han d’estar molt ben coordinats per aconseguir que tot rutlli.

Ha estat molt interessant veure com hem anat guanyant experiència: cada edició treia profit de les anteriors i en millorava alguna cosa. Per exemple, en Dídac ens va muntar el primer sistema per veure com els nostres “convidats” feien l’Escape Room des de la nostra classe a través de l’Skype. Aquell dia ho vam veure amb un portàtil. L’última edició, gràcies a l’Anmol i al Carlos, ho hem vist des de tres angles diferents a la pantalla digital!

Per crear les diferents pistes hem hagut d’aprendre a fer moltes coses i totes ben diferents. Algun exemple? Doncs hem après a serrar fusta, a clavar claus, a fer jocs de química amb suc de col lombarda, a fer màscares 3D amb una caixa de cartró i molta paciència (oi, Ivan i Adrià?), a fer slime amb sabó, etc.

Al llarg dels tres projectes, hem anat escollint els temes que més ens agradaven. Quins eren els interessos dels alumnes? Doncs terror i ficció: dos clàssics. El primer joc anava sobre Stan Lee i la Marvel. El segon i el tercer, dues llegendes del terror: Saw i Jack the Ripper.

Aquí teniu algunes fotos i vídeos perquè us feu una idea de com ha anat tot plegat.

En Jan i en Joan presentant el repte de l’Escape Room de Jack The Ripper als participants.

La Maria i la Mariona en una de les pistes que es trobaven els participants al mig del joc.

Martí Camprodon