La setmana passada va acabar el projecte d’Escape Room de l’última tanda d’alumnes que l’han realitzat. En total, han estat tres projectes que ens han posat davant d’un repte important: crear un sol joc entre tots. La consigna era simple, fer un joc de pistes en anglès per als companys de 1r d’ESO sobre algun personatge real o fictici de la cultura anglosaxona.
Ja des del primer grup vam adonar-nos que no seria fàcil, són molts els detalls que s’han de tenir en compte i tots els equips han d’estar molt ben coordinats per aconseguir que tot rutlli.
Ha estat molt interessant veure com hem anat guanyant experiència: cada edició treia profit de les anteriors i en millorava alguna cosa. Per exemple, en Dídac ens va muntar el primer sistema per veure com els nostres “convidats” feien l’Escape Room des de la nostra classe a través de l’Skype. Aquell dia ho vam veure amb un portàtil. L’última edició, gràcies a l’Anmol i al Carlos, ho hem vist des de tres angles diferents a la pantalla digital!
Per crear les diferents pistes hem hagut d’aprendre a fer moltes coses i totes ben diferents. Algun exemple? Doncs hem après a serrar fusta, a clavar claus, a fer jocs de química amb suc de col lombarda, a fer màscares 3D amb una caixa de cartró i molta paciència (oi, Ivan i Adrià?), a fer slime amb sabó, etc.
Al llarg dels tres projectes, hem anat escollint els temes que més ens agradaven. Quins eren els interessos dels alumnes? Doncs terror i ficció: dos clàssics. El primer joc anava sobre Stan Lee i la Marvel. El segon i el tercer, dues llegendes del terror: Saw i Jack the Ripper.
Aquí teniu algunes fotos i vídeos perquè us feu una idea de com ha anat tot plegat.
En Jan i en Joan presentant el repte de l’Escape Room de Jack The Ripper als participants.
La Maria i la Mariona en una de les pistes que es trobaven els participants al mig del joc.
Martí Camprodon
Martí Pous a Twitter