Els alumnes de 4t d’ESO d’Arquitectura visiten l’ETSAV

Els nois i noies de l’optativa d’Arquitectura (4t d’ESO) vam tenir el privilegi de visitar l’ETSAV (Universitat d’Arquitectura de Sant Cugat del Vallès, UPC).
L’Adolf Sotoca, professor d’urbanisme, ens va fer una visita guiada pel centre i pels seus espais (taller de maquetes, sala d’actes, aules teòriques, aules de taller…), i una presentació i debat en relació amb la sostenibilitat i les implicacions en l’arquitectura, l’urbanisme i la mobilitat.

Posteriorment, el Jordi Mitjans (arqbag) i la Mariana Palumbo ens van exposar el projecte d’habitatge cooperatiu que han dut a terme a les casernes de Sant Andreu, #LaRegadora, on destaquem la relació amb l’entorn, l’aposta energètica resolta amb arquitectura passiva i envolupant termoreguladora, el sistema constructiu amb murs de càrrega d’argila comprimida, i forjats i faixa exterior de fusta de km0. A nivell d’usuari, vam posar èmfasi en el diàleg entre espai privat i col·lectiu, i en les tipologies evolutives dels habitatges gràcies als espais intercanviables.

Finalment, vam visitar els espais de recerca i innovació, on s’ubiquen les start-up de la universitat, i els diferents tallers d’experimentació amb materials i sistemes constructius, així com els prototips SolarDecathlon.

En contrapartida, els alumnes del Martí Pous van estar explicant els objectius, metodologia i com estan evolucionant les seves petites recerques per conèixer i millorar el propi centre educatiu: com per exemple en relació amb l’acústica, a la protecció solar, a la fragilitat en els envans de cartró-guix, a la qualitat de l’aire, en la temperatura i la relació amb la ventilació, així com en aïllament tèrmic.

Esperem tornar-hi pròximament i poder-hi fer més aprenentatges!