Eleccions al Consell Escolar

El departament d’Educació ha convocat eleccions per renovar els consells escolars dels centres sostinguts per fons públics a Catalunya.

Què és el consell escolar?

El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el funcionament del centre. D’entre les diverses funcions del consell escolar es poden destacar:

• Participació en l’aprovació del projecte educatiu de centre i les seves modificacions.
  • Seguiment i avaluació de les activitats del centre.
  • Participació en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Intervenir en la resolució de conflictes.

Qui forma part del consell escolar del Martí Pous?

El consell escolar està format per 16 persones:

• El director del centre (Xavier Bou)
  • El cap d’estudis (Martí Camprodon)
  • La secretària (Lola Esquina)
  • La representant de l’Ajuntament (Susanna Descals)
  • 1 representant del personal de serveis i administració
  • 5 docents representants del claustre
  • 3 representants de les famílies (inclosa una persona de l’AFA, Miriam Ayguasenosa)
  • 3 representants de l’alumnat

En aquest procés electoral cal escollir el representant del personal d’administració i serveis, els 5 docents del claustre, 2 persones representants de famílies i 3 de l’alumnat.

Cada sector tria els sues representants. Les eleccions seran entre els dies 22 i 26 de novembre.

Procediment d’elecció dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• El divendres 5 de novembre es farà públic, al tauler d’anuncis del centre, el cens de mares i pares. Fins al dia 9 es podran presentar reclamacions sobre el cens.
  • Poden ser candidats/des al sector pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal emplenar aquest imprès que podeu recollir a l’escola i descarregar d’aquest mateix article. Hi ha temps fins al 15 de novembre.
  • Mesa electoral: Formada per dos pares o mares escollits per sorteig i el director del centre.
  • Les mares i pares que ho desitgin poden actuar com a supervisores del procés. Per fer-ho cal emplenar aquest document.
  • El vot és personal, directe i secret. Poden votar totes les persones inscrites al cens.

Calendari de les eleccions al consell escolar

Data Actuació
5 de novembre Publicació dels censos electorals
5-9 de novembre Termini per presentar reclamacions als censos electorals
10 de novembre Sorteig de les persones membres de les meses electorals
11 de novembre Constitució de les meses electorals
Fins al 15 de novembre Presentació de candidatures
17 de novembre Publicació de les candidatures i lliurament de credencials
Fins al 18 de novembre Presentació de sol·licituds per actuar com a supervisor de la mesa electoral
18-22 de novembre Les candidatures poden presentar i fer difusió del seu programa.
24 de novembre Votacions dels representants de les famílies
23 de novembre Votacions dels representants dels alumnes