El programa “Reading in pairs” es posa en marxa

Benvolgudes famílies,

Aquest trimestre podem en marxa el programa “Reading in pairs” del Grup de Recerca d’Aprenentatge entre Iguals de la Universitat Autònoma de Barcelona. És una proposta que fem a tots els grups de l’institut. A partir de textos proposats, l’alumnat treballarà la comprensió lectora i la comunicació oral a través de parelles cooperatives. En cada equip, una persona tindrà el rol de tutor i haurà de dominar el text i haver-lo preparat a casa per tal de poder tenir un major domini i aconseguir que la distància entre els alumnes sigui suficient per tal que el tutor pugui guiar al company. L’altra tindrà el rol de tutorat i aprendrà conjuntament amb el company. Aquests rols s’anirant alternant entre els membres de la parella per aconseguir que tots els alumnes puguin posar-se en els dos rols ja explicats.

Aquesta és una bona ocasió per implicar-vos en l’aprenentatge dels vostres fills/es. Per seguir el programa, és molt important la preparació prèvia que fan els nois i noies a casa quan treballin el rol de “tutors/es”. És per això que us demanem la vostra col·laboració a l’hora de recordar-los les tasques. Si teniu més temps disponible, també podeu fer algunes activitats del programa a casa amb els vostres fills/es per conèixer millor la metodologia de treball.

Aquí us adjuntem la presentació que vam comentar a la reunió amb tota la informació sobre el programa.

Aneu a la barra d'eines