Bases dels Jocs Florals de Sant Jordi

Ja tenim a punt les bases per al Concurs de Jocs Florals de Sant Jordi per al proper 23 d’abril.  Recordeu que la data límit de presentació dels textos  és el 31 de març.

Animeu-vos a participar!!!

1. Participació

Tot l’alumnat de l’Institut Martí Pous pot participar als Jocs Florals.
Un alumne pot presentar escrits a més d’una modalitat.

2. Modalitats

Les diverses modalitats poden ser: poesia, prosa, Booktrailer .

3. Llengües

Els textos poden ser en llengua catalana, castellana, anglesa, alemanya o qualsevol altre llengua nativa.

4. Categories temàtiques

Amor
Relacions de poder
Contradiccions
Moments
Identitats

5. Presentació dels treballs

Els escrits poden presentar-se a mà o a ordinador. Els fulls han de ser mida DIN-A4 i la pàgina vertical. La tipografia és lliure, i la mida del text haurà de ser de 12 i l’interliniat d’1,5.

El treball s´encapçalarà amb el títol (en negreta i cos de lletra 18) i es signarà al final amb un pseudònim i un lema.

L´extensió màxima serà d´un a tres fulls tant si és prosa, com en el cas del poema.

En el cas de presentar la modalitat de Booktrailer la durada màxima serà de tres minuts i haurà d’incloure obligatòriament els següents elements:
una caràtula d’inici que contingui el títol i l’autor del llibre ressenyat, amb una imatge representativa de la lectura.
Uns títols de crèdit finals amb les dades de l’autor del vídeo (només el pseudònim)
La resta del contingut és lliure i pot incloure imatges o fets del llibre o episodis de la lectura. La finalitat serà sempre aconseguir captar l’atenció de l’espectador i fer que s´interessi per l´obra comentada.

6. Lliurament

Els escrits s’han de lliurar obligatòriament dins un sobre gran que ha de contenir:
A l’exterior hi han de constar les dades següents:
• Pseudònim (mai el nom)
• Títol de l’escrit
• Categoria temàtica (A, B , C, D, E)
• Modalitat (poesia o prosa )

A l’interior del sobre hi ha d’haver:
• el text que es presenta imprès
• la plica

La plica és un sobre petit que conté escrit a l’exterior el mateix que a la cara del sobre gran (pseudònim, títol, categoria, modalitat) i a dins hi ha un full amb les dades (nom complet, curs i grup) de la persona participant. El sobre és tancat.

En el cas d´escollir la modalitat del Booktrailer s´enviarà un enllaç mitjançant el Drive al següent correu electrònic anoto@martipous.cat. Com a assumpte es farà constar “Categoria de Booktrailer” i al cos del missatge s’hauran d’incloure de nou totes les dades de l’alumne/a i un lema o pseudònim. Paral·lelament es deixarà un sobre a la capsa JOCS FLORALS al vestíbul on hi constaran a fora les mateixes dades del missatge enviat (Booktrailer-pseudònim-Títol) i a dins un paper on hi consti: el títol del treball, nom, cognoms de la persona concursant.

7. Calendari i lloc de presentació

Els textos es presentaran al vestíbul on hi haurà una capsa on es podran dipositar els sobres. El termini de presentació acabarà el dimarts 31 de març.

8. Criteris de valoració dels treballs per part del jurat

L´originalitat del tema i de la presentació.
Text adequat al gènere.
L´adequació del vocabulari i la correcció ortogràfica.
Una presentació formal segons el que s’estableix en el punt número 5.

9. Premis

El jurat seleccionarà un primer i un segon premi cultural per cada categoria. Els treballs guardonats es penjaran al web de l’institut.