Alumnes de tercer es llueixen amb el projecte de fotografia Oriol Maspons

Els nostres estudiants de tercer d’ESO van lluir-se amb el resultat del projecte de fotografia Oriol Maspons presentat al MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) el passat dijous 9 de gener. El projecte es va realitzar durant el primer trimestre de curs a la matèria EVIP (Educació Visual i Plàstica) i el van portar a terme estudiants que van optar per aprendre i aprofundir en la fotografia artística.

El projecte, que ha acabat en una publicació en paper en format revista, es va desenvolupar conjuntament amb altres 9 instituts de secundària i batxillerat de Barcelona.

El MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) va fer possible la presencia quinzenal a l’aula d’una experta en fotografia que va acompanyar el procés artístic de l’alumnat, que va aprendre a observar, experimentar amb l’acte de fotografiar, generar noves idees i arribar a desenvolupar el pensament crític a través de les imatges. Per fer-ho, van posar en evidencia l’assoliment de tècniques i de la teoria de la imatge fotogràfica com ara la selecció i captura de la imatge, l’enfocament, l’enquadrament, la composició, la llum, el contrast, la il·luminació de l’escena o l’angle, per tal de desenvolupar la creativitat en un projecte fotogràfic personal.

Durant l’acte del dijous passat es va incorporar la projecció digital del total de fotografies que conformen el projecte. La projecció es va ubicar com a continuació de l’exposició del fotògraf Oriol Maspons i les imatges es van exhibir per al públic general fins l’acabament de l’exposició del fotògraf català al MNAC, aquest mateix diumenge.

Convidem les famílies i professors a visualitzar la publicació, que va ser considerada pels experts del MNAC com a una publicació amb una alta qualitat artística.

L’experiència pedagògica i fotogràfica: Oriol Maspons va ser organitzada pel Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Consorci d’Educació de Barcelona i el Centre de Recursos Pedagògics de Sant Andreu.