Comunicat de l’AFA a les famílies d’alumnes de l’institut Martí Pous

Després de la greu situació d’incertesa i ansietat viscuda el curs passat a la preinscripció per les escoles i instituts públics de Sant Andreu, la Coordinadora d’Ampa i Afa del districte impulsa una acció de protesta i reivindicativa de l’adequada planificació de les necessitats de l’escola pública, que es farà el dijous dia 12 entre les 9h i les 9:15h a l’entrada dels centres escolars, i a la qual la nostra Afa hi dona suport. Animem a totes les famílies que se sentin identificades amb aquesta acció a venir a recolzar-la si ho poden fer.

Aquest és el manifest unitari que explica les motivacions i objectius de l’acció:

Any rere any, la mateixa situació…

La pèssima i contraproduent planificació de places d’educació pública al districte (i altres barris de la ciutat) per part del Consorci d’Educació, així com la infradotació sistemàtica de recursos per part del Departament al sistema educatiu públic, va quedar de nou manifesta el passat període de preinscripció,  i ara quedarà palesa des d’inici fins a final de curs. Primer, desenes de famílies van ser assignades a centres llunyans del seu domicili o expulsats de la xarxa pública, i ara restaran massificats pràcticament totes les escoles i instituts públics del districte i entorn. S’han afegit 6 bolets als ja existents i es mantenen i augmenten ràtios a màxims excepcionals (25 a escoles i 30 a instituts) o per sobre la llei(!) a casi tots els centres. Aquesta massificació atempta directament a la qualitat i equitat de la xarxa pública.

Per això, famílies de Sant Andreu i la Coordinadora d’AMPA/AFA d’escoles i instituts de Sant Andreu convoquem a tota les famílies de la comunitat educativa del districte a una concentració de protesta i reivindicativa el primer dia del curs, 12/9 de 9:00h a 9:15h, davant de cadascun dels centres del districte, amb pancartes, cartells i samarretes grogues.

Prou excuses.

La massificació evidencia que les mesures adoptades fins ara (nous centres en barracons) han estat, i són, insuficients. Al districte s’estan construint milers de habitatges nous, a on s’encabiran tots els infants de les famílies dels barris i de les nouvingudes?

Ara és el moment que reivindiquem, després farem tard.

Prou bolets, increments de ràtio i barracons. Més centres, recursos i manteniment.

Prou d’improvisació, sembla premeditació!

Per a una Educació de Qualitat i Proximitat:

#PlanificacióPúblicaJA

AFA de l’Instititut Martí Pous