TAULA RODONA 2018

El dimarts 22 de maig va tenir lloc a l’institut la I taula rodona “Formació a la Sala, necessària?” on es van abordar, entre altres temes, el perquè del desprestigi de la sala, la necessitat de donar a conèixer el perfil professional i les seves especialitats, la manca de personal ben format a la ciutat de Barcelona referent mundial de la gastronomia, i com podem treballar en conjunt amb les empreses per obtenir millors professionals de sala. L’objectiu assolit ha estat trobar un espai on posar en valor aquesta professió, que ha de tornar a estar al mateix nivell que la dels professionals de cuina i fer més visibles les seves oportunitats i avantatges que contribueixin a un major interès per escollir aquesta formació i una major motivació per millorar moltes de les competències que es desenvolupen en aquest treball al llarg de la carrera professional.
Com a líders vocacionals i experts del sector vam comptar amb la presència del Sr. Pedro Monje, director del restaurant Via Veneto de Barcelona (una estrella Michelin), Sr. Josep Sucarrats, periodista gastronòmic i director de la revista “Cuina”, Sr. Joan Carles Ibáñez, maître del restaurant Lasarte de Barcelona (tres estrelles Michelin). Sr. Xavier Batalla, director comercial i màrqueting de Batalla Cafès i la Sra. Eva González coordinadora de cicles formatius i enllaç empresa-escola al nostre institut.