ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

DIAGNOSI

Eines utilitzades en la diagnosi

S’ha fet servir el qüestionari Selfie. La taxa de participació ha estat:

Equip directiu 67% 4/6
Professorat 36% 22/62
Alumnat 40% 240/600

La formació interna de centre també ha estat útil per detectar febleses i fortaleses relacionades amb la competència digital docent i l’ús de la tecnologia digital al centre. 

Aspectes destacats de la diagnosi

Resultats principals trobats en la diagnosi:

– Hi ha divergència interna pel que fa a les noves modalitat d’ensenyament i en debat sobre l’ús de les noves tecnologies.
– És necessària una guia bàsica de l’ús de l’EVA del centre amb els acords sobre el funcionament i l’estructuració, també amb un recull de totes les possibilitats complementàries que té l’eina.
– És necessari un protocol d’ús dels portàtils a l’aula després del desplegament de dispositius portàtils a tots els nivells del centre.
Cal un repositori comú de recursos en línia i que es faci servir (còmode), ens pot servir per inspirar i motivar al claustre amb menys iniciativa i recursos propis.

Tenen una Promethean que funciona molt bé, la resta de PDIs els fan servir com a projectors, però molts tenen les làmpades al límit. Estan esperant que arribin els Smart per aprofitar també i redistribuir l’espai de les aules, que són grans, però tenen una pissarra analògica a una paret lateral i el projector en la frontal i no sempre és còmode. La formació permanent és un punt feble clar. A part d’incentivar la formació personal proposo fer l’intercanvi experiències d’èxit (o de petits fracassos d’on també s’aprèn) entre iguals. A partir de les dades de l’enquesta i de la FIC, pensem que un 15% del claustre no fa servir Classroom. No hi ha estructura comuna en els EVA del centre, però agradaria que sí que hi hagués. Al claustre li sembla bé uniformitzar bàners i estructura de l’EVA per donar una millor imatge de cohesió i organització als alumnes i les famílies. Surt ben parada la comunicació interna i tant buscar com crear recursos educatius online. A nivell general la percepció de ED és molt més optimista que el claustre pel que fa a l’apartat d’avaluació digital. Les tasques col·laboratives entre alumnes no existeixen amb un 30% de professors i falta rodatge en projectes interdisciplinaris, on acaben de començar. La possibilitat d’adaptar activitats a les necessitats diferenciades a l’aula té moltíssima divergència interna entre els profes i els alumnes també ho veuen. Pel que fa a l’avaluació, molts membres del claustre no fan servir rúbriques mai, ni digitals ni analògiques, tampoc la coavaluació ni l’autoavaluació. Haver mostrat el CoRubrics a la FIC ha obert molts ulls. La CDA no està seqüenciada ni acordada l’avaluació ni els continguts així que ja tenim un objectiu clar. També s’ha detectat que moltes famílies triguen molt temps a aprendre a fer servir les eines de comunicació amb el centre i que fer partícips a les famílies del seguiment dels seus fills via Classroom seria una bona idea. Com fins ara no s’ha treballat massa així, l’us dels PC dels alumnes encara és vist com una llaminadura i no com una eina de treball. Tenen molts problemes perquè alguns no poden evitar estar jugant a classe en lloc de fer el que toca en eixe moment. Surt la idea de fer una Acollida digital a 1r ESO (si cal es pot fer un dia o més, dedicat a aprendre aquesta part instrumental bàsica) i a profes nous també cal, perquè alguns triguen molts dies a assabentar-se de com funciona el centre en alguns protocols. 

OBJECTIUS

ACTIVITATS

AVALUACIÓ

La comissió digital, que el curs 23-24 tindrà un nou membre, el nou coordinador digital, serà qui s’encarrega de fer el seguiment i l’avaluació de l’EDC. Es farà un cop al trimestre i a la memòria de final de cada curs.

Per fer-ho, es tindran en compte per cada objectiu (inclosos en la PGA) els indicadors i criteris d’assoliment establerts, així com l’estat de les activitats que s’estan portant a terme.