Dia de les llengües maternes 2024

El 21 de febrer de 2024, l’Institut Maria Canela va organitzar diverses activitats per fomentar la consciència lingüística i la diversitat cultural entre els seus alumnes. En la primera activitat, els alumnes van reflexionar sobre la seva pròpia vida lingüística mitjançant la creació d’un text, un resum i un esquema, inspirant-se en un vídeo explicatiu fet pels docents de l’àmbit sociohumanístic. A més van elaborar un paisatge lingüístic del centre, identificant les llengües parlades a cada classe i les seves procedències geogràfiques.

En la segona activitat, els alumnes van cercar diverses paraules en català, castellà, anglès, francès i en les llengües maternes dels alumnes del grup, amb aquestes paraules van confeccionar “fulles” per a crear un arbre de paraules col·lectivament. Finalment, algunes classes van gravar un vídeo per recitar un poema en diversos idiomes.

Aquesta activitat té com a objectiu promoure la participació i la cooperació entre els alumnes, així com celebrar la riquesa de les diverses llengües i cultures presents a l’Institut Maria Canela.

El Dia Internacional de la Llengua Materna fou aprovat a la Conferència General de la UNESCO del novembre de 1999. Més informació a https://www.unesco.org/es/days/mother-language