Benvinguts/des al CURS ESCOLAR 2021/22

L’Institut MARIA CANELA és un centre d’educació secundària obligatòria situat al municipi de Martorell, a la comarca del Baix Llobregat. Ubicat en l’antiga Escola Montserrat va ser cedit per l’Ajuntament de Martorell i es troba a la plaça de Maria Canela al barri de Can Carreras.

Accés al centre amb mascareta i mesures de salut.

FESTA DE FINAL DE CURS 2021 !!!!!

El dia 16 de juny vam gaudir de la Festa de Final de curs amb la connexió en streaming a les aules. Entregues dels premis CANGUR de matemàtiques, Premi accèssit en el I Concurs virtual de Cristal·lització a l’escola (Menció als 2 alumnes guanyadors que rebran premi de la Facultat de Ciències de la Terra de la Universitat de Barcelona),
Entrega dels premis a l’EXCEL·LÈNCIA:
Medalla d’or per tot excel·lents (75% de descompte en els llibres de text de l’any vinent)
Medalla de plata per tot excel·lents (-1 notable) (50% de descompte en els llibres de text de l’any vinent)
Medalla de bronce per tot excel·lents (-2 notables) (25% de descompte en els llibres de text de l’any vinent)
Entrega del PMOE(Pla de millora d’oportunitats educatives)
Bosseta a l’aula amb el regal per a tots els alumnes. PICA PICA!!!!!

Parlament de final de curs a càrrec del Director.

Premi accèssit en el I Concurs virtual de Cristal·lització a l’escola

Aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO ha participat en el I concurs virtual de cristal·lització a l’escola, organitzat per la  Facultat de Ciències de la Terra de la Universitat de Barcelona.
Enguany, la proposta que ens feia el concurs era que l’alumnat presentés un vídeo, que permetés explicar de forma divertida on hi ha cristalls, com es cristal·litza,… Volem compartir amb vosaltres la gesta de 2 alumnes del centre, l’Àlex D’alberti i l’Arnau Gasulla que s’han alçat amb un mereixedor premi accèssit després de presentar el seu treball, “Una altra manera d’entendre una cristal·lització”.

També volem felicitar a l’Ariadna Collado, Elena Hermoso, Ana Moreno i Ariadna Muelas que malgrat no rebre premi, també van participar en el concurs amb la proposta “Cristal·lització en el sòl”

Per primavera el riu Anoia ens espera!

Aquest any sí! L’alumnat de 3r d’ESO ha pogut tornar per primavera al riu Anoia i fer així les inspeccions necessàries per col·laborar amb el Projecte Rius.
Les inspeccions que s’hi fan permeten esbrinar quina és la qualitat de l’aigua, el cabal amb el que corre el riu, així com l’estat de la ribera, vegetació, presència de macroinvertebrats,… una experiència inoblidable!

Si voleu veure’ls sobre el terreny cliqueu aquí

VII Certamen Literari de Sant Jordi 2021

Avui celebrem el VII Certament Literari de Sant Jordi !!! amb visionat de la Llegenda de Sant Jordi, què hi ha de cert? i la celebració de la diada en l’actualitat. Amb el lliurament de diplomes i premis als 38 participants.
Lliurament de diplomes i roses a tots/es el participants. Lliurament de diploma, rosa, llibre i bolígraf als guanyadors/es de les produccions literàries en català, castellà i anglès.

Bases del certamen literarari de Sant Jordi

La forma dels paracaigudes hi té relació amb el temps del descens

L’alumnat de 1r d’ESO, en la matèria de matemàtiques, s’ha qüestionat si la forma d’un paracaigudes juga un paper rellevant en el descens d’aquest. Per a comprovar-ho, han dissenyat paracaigudes, de diferents formes, però amb una condició, tots havien de tenir la mateixa àrea. Cada grup ha triat quina era aquesta i després…s’han posat a treballar. Us deixem un tastet de quin ha estat el seu PROCÉS DE FABRICACIÓ. Si voleu saber quin ha estat el resultat, pregunteu als vostres fills i filles! 🙂

Sortida al Muxart i taller d’oli sobre tela

L’alumnat  de visual i plàstica de 1r d´ESO gaudeix de la visita a la col·lecció de pintura permanent de Muxart aprenent a mirar i analitzar formalment una obra (tècnica, tractament de la llum i color, corrent estètic…) i iconogràficament (temàtica i elements o personatges representats). A continuació fabriquen les seves pròpies pintures a l’oli i pinten la seva obra artística sobre tela.