Xerrada equitat menstrual

El 22 de febrer els alumnes de primer d’ESO han tingut una xerrada sobre equitat menstrual. Aquesta xerrada, organitzada per l’equip docent en col·laboració amb professionals de la salut i del benestar, va tenir com a objectiu principal informar i conscienciar els alumnes sobre aquesta temàtica rellevant.

Durant la sessió de 2 hores de durada els alumnes van aprendre sobre la importància de la salut menstrual i van rebre informació clara i precisa sobre els diferents aspectes relacionats amb el cicle menstrual. A més a més, van tenir l’oportunitat d’abordar temes com la higiene personal, els canvis hormonals i les diverses opcions disponibles per gestionar la menstruació de manera saludable i confortable.

La xerrada va ser un espai obert on els alumnes van poder expressar els seus dubtes, inquietuds i opinions de manera respectuosa. Això va permetre generar un diàleg constructiu i enriquidor sobre una qüestió que sovint es troba envoltada de tabús i estigmes.

Un aspecte destacat de la xerrada va ser la desmitificació de conceptes erronis sobre la menstruació. Es van abordar i desmuntar mites com ara la idea que la menstruació és un tema vergonyós o la creença en supersticions relacionades amb la menstruació.

Amb aquesta iniciativa, l’institut Maria Canela té com a objectiu promoure la igualtat de gènere i garantir que tots els alumnes, independentment del seu gènere, tinguin accés a la informació i els recursos necessaris per gestionar la seva salut menstrual de manera informada i sense prejudicis.