Robocat 2023

Aquest any els alumnes d’ESO i de 1r de batxillerat de l’institut Manresa Sis han estat programant i construint un robot per competir al concurs de Catalunya “EL ROBOCAT”.  El 6 de maig del 2023 els alumnes de 1r, 2n, 3r, 4t d’ESO i de 1r de batxillerat van anar a competir a St Boi de Llobregat. Els alumnes de 3r, 4t i 1r de batxillerat van competir al matí i els de 1r de batxillerat es van classificar. A la tarda van competir els alumnes de 1r i 2n d’ESO i els dos grups també es van classificar.

L’objectiu d’aquest any és programar el robot per tal de fer el màxim de punts. Els punt s’aconseguien si agafaves les 4 carbasses que estaven a terra les portaves al camp contrari, agafaves 8 pomes que estaven a dalt d’un arbre i les deixaves a una part del camp. Havies de vigilar que no et caigués un ou perquè si no et restaven punts.

Els grups que es van classificar, durant la setmana següent van poder millorar el seu robot rectificant els errors i així estar preparades per anar a la gran final.

El 13 de maig del 2023 els grups classificats van anar a Olesa de Montserrat. Va ser un matí molt intens perquè fins a l’últim moment no sabien els resultats finals. Els alumnes de 1r de batxillerat van quedar els primers de Catalunya en la seva categoria al concurs robocat 2023.

Enhorabona als guanyadors!!!

Carla Subirana, 2n d’ESO –  Community manager