Primers auxilis

A tercer, els alumnes tenen l’oportunitat de fer un experiencial anomenat “primers auxilis”.

Formació de Primers Auxilis de 6h a Reus | Salut i Treball

Amb l’Ajuda de la Rosa, aprenen què fer si es fan mal, com practicar una RCP, què portar a una farmaciola, com llegir els prospectes dels medicaments, etc.

La Laia, la Carla i el Martí són 3 alumnes de 3r que han passat pel taller i ens han explicat cosetes que han après.

Per practicar una RCP, els passos són:

Pas 1: Comprovar la seguretat Assegura’t que l’entorn sigui segur per a tu i la víctima. Abans de tocar la persona, verifica si està conscient i respon.

Pas 2: Trucar al servei d’emergència Si la persona no respon, crida al servei d’emergència o fes que algú ho faci. Indica que la persona no respira i necessita ajuda immediata.

Pas 3: Comprovar la respiració Inclina’t sobre la persona i observa el pit per veure si es mou. Mira, escolta i sent la respiració durant uns 10 segons. Si no es mou i no respira o només fa uns moviments gasosos, comença la RCP.

Pas 4: Començar la RCP. Col·loca la persona sobre una superfície plana i ferma i segueixes els passos del vídeo.

Per curar una ferida, són molt importants els passos següents

Rentar-se les mans: Abans de tocar qualsevol ferida, renta’t les mans amb aigua i sabó per evitar la introducció de gèrmens.

Materials necessaris: Reuneix tots els materials necessaris, com ara guants d’un sol ús, aigua tèbia, sabó suau, gases o apòsits estèrils, solució salina o aigua estèril i una pomada antibiòtica “opcional”.

Guants d’un sol ús: Si tens guants d’un sol ús, posa’t un parell per evitar la transmissió de gèrmens de les teves mans a la ferida.

Netejar de la ferida: a) Utilitza aigua tèbia i sabó suau per netejar la ferida. Pots aplicar l’aigua tèbia amb una xeringa o un recipient net per rentar la ferida. b) Amb una gasa o mocador net, neteja suaument la ferida des del centre cap a fora per eliminar qualsevol brutícia o partícules. Evita fregar amb força, ja que això podria danyar el teixit.

Esperem que els consells de la Noa, Carla, la Laia i el Martí, us siguin d’ajuda!

Noa Hurtado, Carla Miras, Martí Tomasa i Laia Brufau, community manager 3r