Jardins de Llum

El proper cap de setmana, 17 i 18 de febrer tenim a Manresa la Mostra d’Art Efímer Jardins de Llum. Aquest any 2 grups de 4t d’ESO, presenten la seva instal·lació lumínica, com a resultat del treball de la caixa d’aprenentatge Lighting Fields. Sota el nom de MontseArt “la muntanya que inspira” hi ha la instal·lació feta per Marc, Miquel i Jordi; i sota el nom Monstrucció “el món que expira” hi ha la instal·lació feta per Adam B, Adam A i Ismail.

Els alumnes de 4t han passat per un aprenentatge significatiu fusionant ciència i creació artística. Les teories de la percepció, la teoria de la llum, la reflexió, refracció, l’espectre de llum, la descomposició de la llum blanca i les teories d’Isaac Newton, etc. són els conceptes que han estat l’inici d’un procés de coneixement, i que han donat peu a una segona fase d’aprenentatge experiencial i vivencial creativa.

En aquesta fase, s’ha posat la mirada en l’art com a vehicle d’expressió de fenòmens, tal com es va fer en The lightning Field (El camp de llamps) obra creada per l’artista americà Walter de Maria el 1977: l’obra s’inspira i anomena a la caixa d’aprenentatge “Lighting Fields” (camps d’il·luminació). Els alumnes, doncs, han pres com a repte la construcció de la seva pròpia instal·lació lumínica. Un procés que s’inicia amb la pluja d’idees, per expressar necessitats personals que donin sentit a l’aprenentatge basat en problemes, l’adequació dels conceptes científics i, finalment, per donar forma tridimensional com a obra lumínica cooperativa.

Si les voleu veure, les trobareu als baixos de l’Anònima (espai núm. 27) el 17 i 18 de febrer.