Espai de cuina

Aquest nou trimestre els alumnes de l’institut Manresa Sis han iniciat un nou espai anomenat cuina. Es realitza setmanalment cada dijous. I està format per 15 alumnes de 1r d’ESO.

Aquests alumnes, segons la setmana es divideixen en 2 o 3 grups. Cada grup ha de fer un plat proposat per la professora. I a més a més, cada setmana aprenen l’ús d’un ingredient nou com per exemple l’all negre, el fonoll, la chia…

El dijous passat els plats a elaborar eren: “burritos”, onigiris, un “brownie” i unes palmeres de fruites.

El grup dels “burritos” estava format per: Driss Ghani, Martí Pla, Youness Attaoui i Alba Moga. La preparació del plat consistia en:

1. Cuinar la carn

2. Netejar l’enciam

3. Trossejar el pebrot

4. Fer una mena d’amanida

5. Preparar la carn picada

6. Tirar sal i llimona a l’amanida

7. Cuinar la batata

8. Preparar els burritos

9. Escalfar els burritos

10. i menjar-los

El grup que havia de preparar els Onigiris estava format per: Martina Belmonte, Ignasi Gámiz i Aina Gomez.

1. Bullir l’arròs

2. Posar-lo en una safata

3. Amanir-lo amb salsa de soja

4. Posar l’arròs amb les algues

5. Fer un foradet per poder posar la carn i les verdures a dins

6. Tapar amb l’arròs la carn i les verdures

7. Fer els rotllets

El grup que havien de fer el brownie el formaven: Gerard Muñoz, Iker Español, Nawel Ramirez i Pau Gonzalo.

1. Trencar els ous

2. Posar la farina, el llevat, el cacao

3. Barrejar-ho tot

4. Posar-ho al forn