INSTITUT D’ARAN: MOLTES GRÀCIES!

SORTIDA A ARAN, ENTRE CATALUNYA I OCCITÀNIA

Els passats 4 i 5 d’abril, els alumnes de tercer d’ESO van gaudir d’una sortida de convivència a la Vall d’Aran. Durant dos dies es van fer tot un seguit d’activitats de contacte amb la natura, cosa que va fomentar la cohesió de grup. A més, es van dur a terme moltes activitats amb alumnes de l’institut d’Aran que va permetre conèixer una altra realitat cultural.

Des d’aquí volem agrair l’amabilitat del centre d’acollida, l’institut d’Aran, per la magnífica benvinguda musical que ens van oferir, per la seva generositat durant tota la nostra estada i els entranyables regals de benvinguda que ens van oferir.

Algunes de les activitats que els nostres alumnes van poder gaudir són:

Patinatge sobre gel a Vielha, una xerrada col·loqui sobre la llengua occitana, gràcies a la qual vam saber l’aranès és el nom que rep a la Vall d’Aran la llengua occitana parlada en aquest territori. També ens vam assabentar que a la catalana Vall d’Aran, un 78% de la població entén l’aranès, un 56% el pot parlar, un 59% el pot llegir i un 34% el sap escriure i que l’oficialitat de l’aranès és, a més, extensiva a tot el territori de Catalunya des de l’any 2006, quan es va aprovar el nou Estatut, xerrades sobre cicles d’esports, Informàtica Administració d’empreses, Mediació… activitats i sortides esportives i d’Animació com ara el Joc del Terremoto o El mirador de Tuca, (des d’on vam poder gaudir d’unes vistes increïbles) xerrades d’orientació i informació sobre el Batxibac, entre d’altres moltes coses!

Valorem aquesta sortida com una molt bona experiència de convivència i molt profitosa en tots els sentits. Gràcies, Institut d’Aran, per tot!

Vivétz lo aranes! (visca l’aranès!)

Us deixem amb fotografies de l’estada: