Formació del professorat a l’INS La Valira

El passat divendres 8 de setembre, l’equip docent de l’INS La Valira vam fer una formació molt interessant sobre el tractament de la diversitat a l’aula, centrada sobretot en l’alumnat d’altes capacitats. Van impartir el taller dos professors del GAC (Grup d’Altes Capacitats) de l’ICE de la Universita de Barcelona, l’Andreu Grau i la M. Josep Figueras. Vam aprendre diverses metodologies per treballar amb tot el ventall d’alumnes a l’aula, tant els que tenen un ritme lent com els que tenen un ritme ràpid d’aprenentatge. Diversos professors i professores del nostre centre ja han fet cursos sobre l’atenció de l’alumnat d’altes capacitats; i aquesta vegada vam voler que la sensibilització i la formació arribés als nous companys i companyes. El tractament de la diversitat és un dels pilars fonamentals del nostre projecte educatiu, i creiem que els alumnes que aprenen d’una manera diferent necessiten uns altres estímuls que els mètodes més tradicionals no els pot proporcionar.